Презентація (англ. presentation) — це формат “знайомства” з темою. Виступ чи демонстрація, що може вміщувати лекцію, слайди і допоміжні матеріали (інфографіка, макети).

Розробка презентації для компанії, товару чи послуги

Як створити грамотну презентацію?

Ефективна презентація допоможе представити товар або послугу. Погана — зашкодить і відлякне потенційних партнерів. Кілька порад зі створення презентації:

  • Профільна тема. Все має бути чітко по темі. Мінімальні відступи та узагальнення допустимі лише на правах потужних, влучних порівнянь;
  • Максимально конкретизуйте мету виступу і окресліть результат, якого прагнете досягнути;
  • Сценарій важить. Пам’ятайте, що і за чим говорити. Напишіть коротенький конспект з десяти пунктів і підглядайте під час тренувань;
  • Грамотний вступ. Якщо підозрюєте, що не вся аудиторія розуміє суть: підготуйте короткий, яскравий і потужний вступ, який у кількох реченнях пояснить, про що мова;
  • Не забувайте про репетиції. Вдома, перед дзеркалом чи близькими людьми. Спробуйте записати виступ на диктофон. Багато кому не подобається власний голос і це нормально, але очевидні проблеми типу невпевненості, пауз і запинок будуть як на долоні;
  • Афористичність і влучність. Підготуйте кілька яскравих і коротких порівнянь, і подбайте, аби закінчення виступу було таким, щоби вам аплодували;
  • Використовуйте допоміжні засоби. Пам’ятайте: фото і слайди мають не повторювати те, що ви говорите, а доповнювати презентацію;
  • Лаконічність. Текст на слайдах за принципом “жодного зайвого слова”. Так, ніби з власного гаманця доведеться заплатити за кожне;
  • Вам потрібні взірці для наслідування: дивіться найкращі виступи TED. Багато виступів.

Аудиторія передусім звертає увагу на те хто говорить, як говорить і лише тоді — що говорить. Тому ваш зовнішній вигляд, мова тіла і жести мають випромінювати впевненість.

Унікальний підхід до створення презентації

Розробка презентації — царина, де не існує правил, які не можна порушити. Все залежить від товару і його специфіки. Якщо мова про мікроскопи, краще звернутися до прекрасних зображень мікросвіту, отриманих з їх допомогою. Якщо про засоби для схуднення, то наочні відеоролики до / після спрацюють куди краще за фото.

Якщо плануєте вразити потенційних клієнтів сміливістю, зверніться до історії маркетингу та вивчіть найкращі роботи. Наприклад, досвід Rolls-Royce середини ХХ століття: рекламники компанії використали правдиву, вражаючу інформацію про розробку авто. Інженерам вдалося зробити автівку настільки тихою, що аби почути роботу її деталей, довелося використовувати стетоскоп. Для того часу це був прорив у автопромисловості, та навіть зараз — чудовий приклад того, як використати цікаву інформацію аби привернути увагу.

Існує багато прийомів. Ви можете свідомо піти “від зворотного” і оформити дизайн презентації так, як цього не очікують. Тут знову приходить на допомогу історія реклами. В 50-х роках ХХ століття в США були популярні дуже великі авто. Volkswagen, чудово це розуміючи, представила білий плакат с крихітною чорною машинкою на ньому (це в час, коли була мода на барвисту рекламу) і слоган “Think small”. Це спрацювало не лише тому, що власники невеликого авто могли економити на пальному, а й тому, що компанія не побоялася стати іншою, причому не зробила маленький крок з острахом бути осміяною, а виступила впевнено. І перемогла.

Розробка презентації для компанії, товару чи послуги

Різні типи презентацій можуть нести різні меседжі:

  1. Презентація компанії має бути максимально інформативною. Це значить, що всі головні досягнення і результати треба оформити в лаконічні one-liners, які вражатимуть. Це перше, про що треба думат перед тим, як замовити презентацію;
  2. Презентація товару створюється інакше. Тут на перше місцевиходять особливості цього товару. Чим він кращий за інші? Які його якості реально переважають конкурентів? Чи втілені новаторські технології у продукті? Все, що має реальну цінність і робить товар унікальним, виходить на передній план, коли йдеться про створення презентації товару;
  3. Презентація послуги — окремий напрям. Тут необхідно показати зручність та переваги, які послуга надає. Мова про застосунок для моніторингу за бізнес процесами? Нове слово у світі кур’єрської доставки дронами? Брокерські послуги? Все має бути правдиво і просто, по ділу. Так, ніби ви ввічливо пояснюєте суть справи доброму другові.

Будь хто може створити серію картинок у Power Point, але розробка презентації, яка дійсно вразить — задача для профі.